U PONEDJELJAK POČINJE 11. MONOPLAY U Zadru se okupljaju zvijezde plesne scene

U PONEDJELJAK POČINJE 11. MONOPLAY
Atmosfera na Monoplayu
Sanja Petrovski
Petra Hraščanec
Sanja Petrovski

„Mislim da nikada neću stati. Motivira me i nedostatak kulture življenja u Zadru. Naše plesačice iz Zadra visoko su cijenjene i zaposlene u Europi. Ja ću raditi i dalje. Želim, prolazeći gradom, čuti puno više zvukova glazbala i znati da netko 'iza zavjese' vježba ples.“

Kazala je svojedobno to Sanja Petrovski, voditeljica Zadarskog plesnog ansambla kojega je osnovala prije 28 godina, umjetnička direktorica i pokretačica „Monoplaya“, Festivala suvremenog plesa koji će se ovog ljeta u Zadru održati 11-tu godinu zaredom. Nevjerojatna životna i plesna energija Sanje Petrovski, koja je kao 13-godišnjakinja „pobjegla“ kod Ane Roje u Primošten 1970. godine u tek osnovanu Međunarodnu baletnu školu u kojoj je ostala plesati cijelo desetljeće, od „Monoplaya“ je stvorila zadarsku plesnu čaroliju u kojoj broj sudionika i izvedbi iz godine u godinu prelazi sva očekivanja.

- Da, prve godine bilo nas je šest ili sedam, sada smo već cijeli „pogon“ sa volonterima, producentima, selektorima, cijelim timom zaduženim za tehniku, te, dakako, velikim brojem izvođača i predstava, ali i performansa, te popratnih sadržaja koji su vrlo važni na svakom festivalu. Na prostoru između zgrade Kazališta lutaka i crkve sv. Dominika stvorimo „oazu“ punu pozitivne energije, za druženje, sa kafićem, udobnim naslonjačima, stvorimo i cijeli „botanički vrt“ kojega uređuje naš Ivica Ivčević. Obavezno stvorimo i atmosferu nakon svake izvedbe u kojoj svatko iz publike može postavljati pitanja, razgovaramo o plesu, o umjetnosti… Imamo i slikare, oni će u (napuštenoj) crkvi sv. Dominika raditi instalacije i izložbe… - nabrojila je Sanja Petrovksi gotovo neprekinuti niz događaja koji će obilježiti ovogodišnji, 11. „Monoplay“. On će se, u organizaciji Zadarskog plesnog ansambla i umjetničke organizacije 21:21 iz Zagreba, održati u Zadru od 19. do 23. kolovoza.

- Sada bih već mogla reći da smo stvorili festival na kojem gledatelji dožive mali kulturološki šok, jer smo u prilici da izaberemo najkvalitetnije izvođače. Time u najvećoj mjeri objašnjavam sve veću popularnost i posjećenost „Monoplaya“. Primjerice, vrhunsko djelo „Him“ produkcije Fanny&Alexander s Marcom Cavalcolijem imat ćemo ove godine na festivalu, nakon što ih pokušavano dobiti četiri godine! Pol Pi, vrhunskog umjetnika iz Brazila, imat ćemo sa njegovim „ECCE (H)OMO“. To je umjetnik kojega neizostavno treba pogledati, a za ovu predstavu specijalno radimo svojevrstan transkript za slijepe i slabovidne, tako da će oni preko slušalica moći razumjeti što se događa na sceni – kazala je Sanja Petrovski.

Kvaliteta je, kaže, u Monoplay došla iz još jednog izvora: upravo iz Zadarskog plesnog ansambla čiji su polaznici nastavljali školovanje po svijetu i danas plešu na najpoznatijim svjetskim pozornicama. Petra Hraščanec školovala se na Akademiji u Salzburgu, prva iz Zadarskog plesnog ansambla, tamo su se potom školovale Zadranke Josipa Štulić, Matea Bilosnić, Lada Petrovski, Filipa Bavčević…

- Sva znanja, ma koliko nastupaju po Europi i svijetu, oni donose u Zadar. Zato je „Monoplay“ mogao prerasti u jedan od najkvalitetnijih međunarodnih festivala suvremenog plesa sola – kazala je Sanja Petrovski.

Prostor druženja organizatori drže iznimno značajnim. Uređuje se sve na otvorenoj površini, doslovno se angažira i botaničar kako bi sve bilo što ugodnije, jer se tada na jednom mjestu može provesti dan u druženju, susretima i upoznavanju. Izmjena iskustava i ideja među plesačima, osim samih izvedbi, performansa i drugih elemenata Festivala, pokazala se još jednim ključem uspjeha „Monoplaya“.

Iako Festival počinje 19. kolovoza, ulaznice se već mogu nabaviti putem interneta.

 

Petra Hraščanec: Festival je prerastao okvir „zadarskog proizvoda“

- Ovogodišnji, 11-ti „Monoplay“ donosi nam presjek novih tendencija u suvremenom plesu i izvedbenim umjetnostima te kvalitetom programa iz godine u godinu brani mjesto koje je zauzeo u srcima i glavama kako domaćih tako i stranih umjetnika i publike. Na prošlom jubilarnom izdanju dobili smo pohvale za rad koji ulažemo već jedno desetljeće u razvoj suvremene izvedbene scene te nam potvrdio saznanje da je festival prerastao okvir „zadarskog proizvoda“ i postao relevantno mjesto za suvremeni ples u Hrvatskoj, ali i šire. Kvaliteta samih programa i predstava ono je što najviše naglašavamo u svom radu, jer smo svjesni da odgovorna uloga programatora znači promišljati promjenu. Iznimno nam je drago da tu promjenu vidimo iz godine u godinu u vidu ljudi koji dolaze na festival, diskursa koji se stvara oko samog pojma izvedba te povećane potrebe za širenje u nove formate kulturnih sadržaja – kazala nam je Petra Hraščanec.

Naslovnica Zadar plus

Najčitanije