ODABRAO JU JE REŽISER KENJIRO OTANI Zadarska lutkarica Vjera Vidov odlazi u Japan!

ODABRAO JU JE REŽISER KENJIRO OTANI
Vjera Vidov, predstava
Japanski redatelj Kenjiro Otani
Vjera Vidov sa lutkama iz

Da li su dosegnuli zvijezde ako je u brojci od 1500 predstava iz cijeloga svijeta njihova ušla u prvih deset?

I da li su dosegnuli zvijezde ako su s tom predstavom gostovali u Kini, a onda pozvani na Kubu, u Panamu, Čile, Tursku, Rusiju, Iran…?

Dakako da jesu. Riječ je o Kazalištu lutaka Zadar, njihovim nagrađivanim glumcima i, u ovom slučaju, predstavi „Kaštanka“.

No kada se realno zaključi da su se sada etablirali u vrhu svjetskog lutkarstva i da nema „dalje“, to „dalje“ se i u geografskom i u umjetničkom smislu ipak dogodi: redateljica „Kaštanke“, glumica Kazališta lutaka Zadar Vjera Vidov, dio je tima koji odlazi raditi – u Japan!

- Nekako još ne mogu vjerovati da se sve to događa, iako putujem već 3. lipnja – kazala nam je Vjera Vidov, koja će ime Kazališta lutaka Zadar, nakon Kine, odnijeti i pronijeti Zemljom izlazećeg sunca. Konkretno, glavnim gradom Japana. U Tokiju, gradu od deset milijuna stanovnika, ugledni režiser Kenjiro Otani za svoju je predstavu izabrao pet glumica – tri Japanke, te dvije Hrvatice. Uz Vjeru Vidov, u Tokio odlazi glumica Lidija Kraljić, koja je studij glume i lutkarstva završila na osječkoj Akademiji.

- Konkretno, na predstavi će raditi nas četvero iz Hrvatske. Uz nas dvije, glumice, u Tokiju će raditi zagrebačka dramaturginja Anja Pletikosa, te Leo Vukelić, jedan od osnivača Tigar teatra iz Zagreba. Leo Vukelić je predstavnik Assiteja za Hrvatsku, dok je Kenjiro Otani predstavnik Assiteja za Japan  – kazala je Vidov.

Assitej je međunarodna organizacija kazališta za djecu i mlade, desetljećima ima svoje centre na svim kontinentima na svijetu, a Hrvatski centar Assitej osnovan je 1996. godine. Sve do pojave „Kaštanke“, predstave Kazališta lutaka Zadar, dakle pune 22 godine, ni jedna predstava iz Hrvatske nije ušla u „društvo izabranih“, društvo malog broja kazališta iz cijelog svijeta koje se svake druge godine okuplja na međunarodnom Assitej festivalu. Prošle godine „upala“ je Kaštanka, a festival se održao u Pekingu.

Vjera Vidov je u Zadru krajem travnja odigrala monodramu „Spavaju li ribe?“ u režiji Roberta Raponje i produkciji Tigar teatra, sa kojim je uspostavila suradnju.

- Vukelić je Ministarstvu kulture prijavio projekt Stopping Rockets , svojevrstan „work-in-progress“ između kazališnih praktičara dvije udaljene kulture, Japana i Hrvatske. Osnovna motivacija za suradnju je tema putovanja i migracija koja više no ikada pogađa društvo, a projekt poseban naglasak stavlja na inerciju, zastarjelost i nepovlašten status kazališta za djecu i mlade. Cilj je ponuditi inovativno kazališno rješenje koje će potaknuti publiku na kritičko promišljanje, želimo ukazati na iznimnu važnost umjetnosti u oblikovanju stavova i u emotivnom razvoju djece i mladih – objasnila je Vidov.

Tako je ostvarena suradnja sa kazalištem u kojem režira i glumi Kenjiro Otani, on je bio u Hrvatskoj i sa Vukelićem napravio izbor ljudi za predstavu. Tako je projekt postupno dobivao sve jasnije konture, izabrana je dramaturginja, izabrano je pet glumica (tri iz Japana i dvije iz Hrvatske), određeno je da će Vukelić raditi scenografiju, Otani režiju, a uz to su svi zajedno u Hrvatskoj odradili desetak dana vježbi neverbalnog teatra.

- Predstava će uglavnom biti neverbalnog karaktera, što je razumljivo. Spajamo dvije potpuno različite kulture, iako je jezik umjetnosti, glume i lutkarstva univerzalan. Na vježbama u Hrvatskoj radili smo najprije geste, jer, primjerice, gesta kojom se u Hrvatskoj nešto pokazuje, u Japanu ima uvredljivo značenje. Trebalo je to usklađivati. Osobito smo radili na položajima tijela, koji se jako razlikuju u dvije kulture, u Japanu su položaji zatvoreniji, „stisnutiji“, suzdržaniji, nježniji, dok mi jako puno gestikuliramo, glasni smo, stav nam je „borbeniji“ što je Japankama na vježbama bilo jako čudno – kazala je Vjera Vidov.

Vjera će u Japanu održati i radionice lutkarstva, dok će Lidija Kraljić imati radionice o klaunovima. Lidija je jedna od Crvenih nosova, klaunova koja uveseljavaju djecu u bolnicama. U Japanu će obići više lutkarskih kazališta, a nakon što predstava u Otanijevoj režiji bude postavljena na scenu u Tokiju, bit će igrana u Hrvatskoj.

 

KAZALIŠTE 'MA' I KAWASAKI ART

„Glavni partneri na projektu su Tigar teatar i kazalište MA u Tokiju, dok će im Kazalište Virovitica i kulturni centar Kawasaki Art ponuditi sve potrebne prostorne resurse koji nedostaju. Autorski tim sačinjavaju tri osobe: Kenjiro Otani koji će biti zadužen za režijsko rješenje, Leo Vukelić koji će ponuditi likovno oblikovanje i voditi računa o intermedijalnoj obradi priče, te Anja Pletikosa koja će, kao dramaturg, promišljati različite inovativne dramaturške mehanizme“, objašnjeno je u projektu o predstavi u kojoj igraju dvije Hrvatice i tri Japanke.

Naslovnica Zadar plus

Najčitanije

VIDEO: POSLUŠAJTE IZVOĐAČE PRVOG DERIVAT FESTIVALA KOJI POČINJE U PETAK Nenad Pepić: Let 3 su nam prijatelji, Mrle je iz Petrčana, strašno su zagrijani za svirku svoja prva dva u Zadru, a Repetitor će pomesti sve pred sobom!

Nenad Pepić: Let 3 su nam prijatelji, Mrle je iz Petrčana, strašno su zagrijani za svirku svoja prva dva u Zadru, a Repetitor će pomesti sve pred sobom!
U petak 19. srpnja, na prostoru poljane iza Gradske knjižnice nakon dugo vremena opet se u Zadru održava jedan r...
Nenad Pepić: Let 3 su nam prijatelji, Mrle je iz Petrčana, strašno su zagrijani za svirku svoja prva dva u Zadru, a Repetitor će pomesti sve pred sobom!

VAROŠKA PIVOVARA JEDINA U HRVATSKOJ PROIZVODI PIVO S DIVLJIM KVASCEM OD SMOKVE I S MARAŠKOM Nedavno su izbacili "Ćakulu", uskoro će i "Bonacu": Nećemo dopustiti da iz naših prostorija izađe pivo koje se nama ne sviđa i čija je kvaliteta upitna!

Nedavno su izbacili
Znate li što je zajedničko kemijskom inženjeru, inženjeru prometa i magistru ekonomije? Pivo! Nije riječ o bilo ...
Nedavno su izbacili "Ćakulu", uskoro će i "Bonacu": Nećemo dopustiti da iz naših prostorija izađe pivo koje se nama ne sviđa i čija je kvaliteta upitna!