FOTO: U KNEŽEVOJ NASTUPILI OOGROOWAY Šeta što prvoligašku postavu hrvatskog jazza nisu popratili i zadarski glazbenici koji često kukaju kako im nedostaje baš takvih sadržaja u gradu

FOTO: U KNEŽEVOJ NASTUPILI OOGROOWAY

Koncertna dvorana braće Bersa u Kneževoj palači, pretvorila se u četvrtak navečer u jazz klub u kojemu je nastupio kvintet Oogroovay iz Zagreba, sastavljen zapravo od istarskih jazz glazbenika, već etabliranih u hrvatskim jazz klubovima.

Nastavak je to niza događanja u Kneževoj palači u organizaciji Koncertnog ureda Zadar u sklopu kojega se odvijaju tri vrste programa: Mladi u Kneževoj, Ples u Kneževoj i Klub u Kneževoj.

S obzirom da Zadar nema jazz klub, a pitanje je hoće li ga ikada i imati s obzirom da ga od gašenja legendarnog BP kluba više nema niti znatno veći Zagreb kao i svi ostali hrvatski gradovi – osim Siska - Klub u Kneževoj sasvim je fino "odglumio" takav sadržaj za stotinjak Zadrana koji su ugodno popunili koncertnu dvoranu, za ovu priliku garniranu stolovima i stolicama i "barskim ambijentom" s poslugom pića i prigušenom rasvjetom.

Nakon izvrsnog koncerta electro–jazz banda Chui koji je privukao veliki broj posjetitelja s obzirom da se radilo o besplatnom koncertu koji je korenspodirao i s otvaranjem izložbe u Kneževoj iste te večeri, program koji je sinoć nastavljen organizacijom koncerata u sklopu događanja Klub u Kneževoj može se smatrati uspjelim s obzirom da su se za ovu priliku ipak naplaćivale ulaznice. Ovoga puta Kneževu je svirkom ispunio funk jazz kvintet Oogroovay kojega čine poznati hrvatski jazz glazbenici mlađe generacije: Branko Sterpin, truba, Miron Hauser, trombon, Luka Žužić, klavijature, Adriano Bernobić, bubanj i Luka Veselinović, bas gitara.

Radi se o prvoligaškom sastavu hrvatskog jazza: Branko Sterpin član je Jazz orkestra HRT-a s kojim je spomenuti Chui snimio senzacionalno dobar i to na svjetskoj klasi, album Chui ovu glazbu, a Sterpin uz to bilježi i izuzetno brojne nastupe na jazz festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu, zatim jazz trombonist Miron Hauser koji također surađuje s Jazz orkestrom HRT-a i uspješno piše autorsku glazbu koju je dijelom izvodio i u Zadru, a član je i cijelog niza jazz i latin jazz sastava kao što su Conjunto Sandunga, El Señores, B`s FUNstallation, legendarnih Jinx-a i drugih, Lukan Žužić, višestruko talentirani jazz glazbenik te stalni član Jazz orkestra HRT-a, Adriano Bernobić, dobitnik prestižne nagrade Hrvatske glazbene unije „Status 2013.“ u kategoriji najboljeg jazz bubnjara, te nadareni basist Luka Veselinović koji je surađivao s brojnim glazbeniciman hrvatske scene - Matijom Dedićem, Kristijanom Terzićem, kao član benda s Massimom Savićem i brojnim drugima.

Radilo se dakle o "krem de la krem" jazz glazbenicima koji su dionici glavnih projekata u, zadnjih godina, neobično bogatoj hrvatskoj jazz sceni, koja je po broju uspješnih projekata i umjetničkog dometa, uvjerljivo prešišala i prilično dosadnjikavu hrvatsku rock scenu.

Ono što treba istaknuti u Klubu u Kneževoj je – zvuk. Već odavno, a pitanje je i ikada, u Zadru se nije mogao čuti tako dobar sastav uživo koji zvuči poput najfinijeg CD-a na vrhunskom Hi-Fi uređaju. Kao i na koncertu Chui, tako i na aktualnom nastupu Oogroovay, zvuk je toliko dobar, čist i prirodan, da nastup tako vrhunskih glazbenika predstavlja istinski glazbeni i - zvučni užitak. Iskrena je preporuka organizatora da nastave gurati ovaj, zadarskoj kulturnoj sceni, nasušno potreban projekat.

Oogroovay su te večeri Zadranima koncert otvorili skladbom Mamacita legendarnog saksofoniste Joea Hendersona koja je najavila raspoloženog trubača Branka Sterpina, nastavili su s autorskom kompozicijom bubnjara Bernobića po nazivom Green Spleen, obradom Lee Morganove Yes I Can, No You Can't, te još jednom autorskom skladbom Mirona Hausera Green Banana nastaloj – kako nam je ispričao - u Trstu, za vrijeme njegovog poslijediplomskog studija, jer je zbog velike tršćanske luke u koju pristižu nebrojeni brodovi, uvijek jeo zelene banane koje bi tek potom u transportu do trgovina širom obale i Europe požutjele...

Zapažena je bila i sasvim osebujna verzija Watermelon Man Herbiea Hancocka, te za kraj iznuđeni bis za, malo ipak "prekazališnu", publiku, Papa Got Brand New Bag. Kad smo već kod toga, gdje su te večeri ostali zadarski glazbenici koji često znaju istaknuti kako im nedostaje takvih glazbenih sadržaja (i druženja) u gradu? Ne može se reći da je cijena ulaznica: 50 i 40 kuna - sjedenje / 30 kuna – stajanje preskupa, mada treba računati na to da je jazz "osjetljiva biljka" koju nikad nije dobro "zalijevati" (skupim) ulaznicama.

Da ne bi uvenula!

Naslovnica Zadar plus

Najčitanije