Kako prijeći most po velikom jugu

Zadrani koji duže pamte, posebno Zadranke na visokim potpeticama, dobro se sjećaju kako je to bilo prelaziti preko staroga, pontonskog mosta po jakom jugu. No i takav kakav je, bio je bolji nego nikakav, kao u razdoblju od 1944. do 1949. godine. Stari, talijanski most, podignut 1928, odletio je uzrak u bombardiranju grada, 17. rujna 1944. Bio je dug 153 metra, a širok sedam metara. Imao je kolnik od pet metara i pločnike za pješake. Na sredini se mogao otvarati kako bi omogućio brodski promet s uvalom Jazine.

Na istom mjestu, 21. prosinca 1949., usidren je provizorni pontonski most na limenim benzinskim bačvama. Za njegovu montažu zaslužan je zastavnik Milorad Ignjatović (†1989) koji je sličnim improvizacijama zadugo odgađao trajna rješenja brojnih komunalnih problema u gradu.

Današnji, čelični most pušten je u promet 12. svibnja 1962, uz veliko pučko slavlje.

 

(Foto: Most pod udarom juga, oko 1955. Snimio: Vicko Zaninović)

 

Naslovnica Vremeplov
HtmlNoArticles