JE LI MOGLA BITI IZBJEGNUTA UZBUNA ZBOG UKINUTOG TRAJEKTA ZA SILBU Škibola: Imamo brod za privremenu opskrbu otoka, pitanje je tko će snositi troškove

JE LI MOGLA BITI IZBJEGNUTA UZBUNA ZBOG UKINUTOG TRAJEKTA ZA SILBU

- Mi smo prije nego što smo s izvođačem dogovorili početak radova na sanaciji luke Žalić na Silbi znali da će se pojaviti problem oprskrbe otoka sve do lipnja dogodine, do kad će radovi trajati, tražili smo privremeno rješenje za osnovnu opskbu otočnih trgovina i ugostitelja, ali se ispostavilo da "Jadrolinija" ne raspolaže s brodom koji bi mogao prevoziti takav teret te pristajati na, praktički, na otvoreno gradilište. Sada smo blizu riješenja i vjerujem da ćemo na na sastanku svih uključenih strana u zadarskoj gradskoj upravi u srijedu problem moći dogovorno riješiti – rekao nam je Davor Škibola, ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar nakon uzbune koja je nastala na Silbi nakon što je ukinuta redovna trajektna linija za taj otok.

Škibola, naime, tvrdi da je opskrba otoka moguća s plovilom tvrtke "Šangulin", onim istim koje prevozi i otpad sa Silbe, a da se na satanku u gradskom Upravom odjelu za gospodarstvo, obrtništvo i razvitak otoka treba dogovoriti tko će snositi troškove tih izvanrednih putovanja. A oni iznose 18.000 kuna svaki s tim da bi plovilo prevozilo teret za potrebe mještana i trgovina dva puta mjesečno.

- Jedan dio građevinskog materijala za potrebe tamošnjih gradilišta također bi mogao stizati na Silbu tim putem, ali tamošnje građevinske tvrtke znaju koristiti i posebne prijevoze za svoje potrebe pa očekujem da će tako biti i dalje. Jedan manji dio opskrbe mještana i trgovina svježim namirnicama može se odvijati i redovnim katamaranom za prijevoz putnika – rekao nam je u utorak Škibola.

Kao što je poznato radovi na sanaciji trajektnog i katamaranskog pristaništa Žalić na Silbi, koji će stajati preko 10 milijuna kuna, trajat će do lipnja iduće godine. Investitor sanacijskih radova je ŽLU Zadar. U radovima će sadašnji gat dužine 74 metra biti u cjelosti saniran, točnije srušen i ponovno izgrađen. Inače, izgrađen je 1992.g.

Problem koji se pojavio s opskrbom otoka zbog radova u luci Žalić otvorio je i stari i svima poznati problem, a to je višegodišnja zapuštenost druge silbenjanske lukeMul, na sjevernoj strani otoka.

Nekad uređena riva Mula propala je zbog toga što je 2015.g. izuzeta iz ingerencija ŽLU Zadar, točnije izgubila je status luke lokalnog značaja, a istovremeno nikome nije pripala ni na upravljanje ni na brigu. Prostornim planom uređenja grada Zadra tamo je bila predviđena gradnja marine međutim kako se velike želje nisu ostvarile, u izmjene i dopune tog glavnog urbanističkog dokumenta grada Zadra koje su prošle javno savjetovanje uključeno je ponovno uvrštenje luke Mul u mrežu luka lokalnog značaja i pod ingerenciju Županijske lučke uprave Zadar.

Po informacijama koje smo u utorak dobili od Darka Kasapa, pročelnika Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo grada Zadra izmjene i dopune Prostornog plana grada Zadra naći će se (konačno) na prvoj sjednici Gradskoj vijeća Zadra u studenom. Tada će i luka Mul vratiti svoj stari status i titulara.

A da se stvari s lukama na Silbi nisu tako iskomplicirale prije pet godina, danas, najvjerovatnije, ni bi ni bilo problema s opskrbom otoka koji je nekad imao dvije sigurne i zdrave luke, a sad je odjednom privremeno ostao bez ijedne.

 

 

 

Naslovnica Regional

Najčitanije