UPOZNAJTE SKUPINU MLADIH KOJA SE BORI ZA PRAVA PUTNIKA DILJEM SVIJETA Savjetuju kako do odštete ako vam je let otkazan, kasni ili vam je uskraćen ukrcaj

UPOZNAJTE SKUPINU MLADIH KOJA SE BORI ZA PRAVA PUTNIKA DILJEM SVIJETA

- Ideja o Claimdonu nastala je iz vlastita iskustva. Studirala sam pravo u Zagrebu, uvijek sam imala neke izvannastavne aktivnosti i razna natjecanja, i tako me put doveo u samo srce Ujedinjenih naroda u New Yorku. Sve je to bilo lijepo iskustvo dok se nisam trebala vratiti kući. Otkazan mi je let i zapela sam dva dana dulje u New Yorku, potpuno sama, bez ikakve asistencije od strane aviokompanije, bez ikakvih informacija o tome što učiniti, kako se i kada vratiti u Hrvatsku, a neplanirano produljenje puta dovelo je i do velikih i neplaniranih troškova – kazala nam je Teodora Skelin uvodeći nas u priču o tome kako je u Splitu pokrenut startup Claimdon, automatizirani sustav koji pomaže avioputnicima diljem svijeta, piše Slobodna Dalmacija

Na vlastitu iskustvu vidjela je da mnogi ljudi imaju taj problem a ne znaju koje su njihove mogućnosti. Sebi je uspješno riješila problem u New Yorku prouzročen otkazanim letom, kao kasnije i nekim bližim prijateljima. Dobila je naknadu na koju je imala pravo, a samo za telefonske troškove koje je imala platili su joj 200 eura.

– Onda je jednog dana Tino došao na ideju da bismo se time mogli baviti. On je ekonomist, sagledao je ekonomski taj problem i shvatio da postoji velik broj ljudi koji ne poznaju to područje i treba im usluga nekoga tko će ih informirati i asistirati u tome da ostvare povrat troškova i naknadu zbog neugodnosti koju su doživjeli jer su im letovi kasnili ili su otkazani ili je bila uskrata ukrcaja. Tako je nastao Claimdon – kazuje Teodora.

S njom u Claimdonu su i Tino Skelin i Karlo Šimac, a svoju poduzetničku priču ispričali su nam u prostoru WiP Coworkinga na Žnjanu neposredno prije nego je ovaj startup predstavljen i tehnološkoj zajednici Split Tech City, okupljenoj na meetupu OpenCoffee Split, koji je doživio svoje 118. izdanje.

Oni se bore za prava putnika na odštetu, propisana Uredbom Europskog parlamenta i vijeća, a koja aviokompanije pokušavaju osporiti i izbjeći plaćanje. U slučaju uskraćenog ukrcaja, kašnjenja ili otkazivanja leta, putnici mogu dobiti i do 4500 kuna odštete.

Sve troje poznaju se otprije; Teodora i Karlo su zajedno studirali pravo, Karlo je završio i studij menadžmenta u Nizozemskoj, a Tino studij ekonomije i dvije godine je stariji od njih.

U tvrtki imaju još dvoje ljudi, a premda sličnih tvrtki ima u svijetu, kažu nam da su jedini u Hrvatskoj koji imaju razvijen automatizirani sustav putem kojeg se može tražiti naknada od aviokompanija, dovoljno je online podnijeti pritužbu i dalje je sve na Claimdonu.

Djeluju globalno, klijenti su im ne samo iz Hrvatske, nego i iz Amerike, Novog Zelanda i drugih zemalja. Započeli su ovaj posao 2017. godine, a nedavno su imali rebrending internetske stranice, sada je sustav poboljšan i pojednostavljen.

– Želimo ljudima pružiti kvalitetnu uslugu. Primarni nam je cilj imati zadovoljne klijente, poslovati potpuno korektno i transparentno, što brže odgovoriti na njihove upite, tako da nam se mogu obratiti s povjerenjem i da znaju kako ništa ne mogu izgubiti, nego samo dobiti. Ljudi koji nam se obrate nemaju financijskog rizika; proviziju, koja je među najnižima u ovoj branši, plaćaju jedino ako se naplatimo od aviokompanije – kazuju naši sugovornici, zadovoljni povratnim informacijama od klijenata kojima su pomogli uspješno riješiti problem.

Specifičnost Claimdona je i socijalno osviješteno poslovanje. Iako nisu neprofitna organizacija, doniraju pet posto svoje provizije u humanitarne svrhe, a klijenti određuju kojima će od četiri globalne humanitarne organizacije taj novac ići, bilo u one koje opskrbljuju hranom i vodom potrebite, brinu se o okolišu, životinjama ili postižu napredak u borbi s neizlječivim bolestima.

– Svjesni smo da svuda ima velikih potreba. Naše donacije možda nisu velike, ali možda će druge sustave inspirirati da i oni takve donacije ugrade u svoje poslovanje. I malo dobro djelo je dobro djelo. Želimo našim klijentima pokazati koliko nam je socijalna osviještenost važna, zato smo ih i odlučili uključiti u sam proces i odabir organizacije ostaviti njima – naglašava Teodora.

Isto tako svojim poslovanjem žele osvijestiti ljude o mogućnosti dobivanja odštete jer im je let otkazan, jer se nisu uspjeli ukrcati ili su kasnili ne svojom krivnjom.

Naknadu i povrat troškova avioputnici mogu zatražiti i do tri godine nakon leta koji im je prouzročio neugodnost. To se odnosi na sve letove iz država članica EU-a, Švicarske, Islanda i Norveške, kao i sve letove iz trećih država prema državama članicama EU-a, Islandu i Norveškoj ako je stvarni zračni prijevoznik registriran u Europskoj uniji.

Kako do odštete

Ako se nađete u slučaju da vam je let otkazan, kasni, propustite povezani let ili vam je uskraćen ukrcaj, evo što učiniti:

– Odmah kontaktirajte aviokompaniju ili zaposlenike aviokompanije na aerodromu kako bi vam dali alternativnu opciju prijevoza do odredišta.

– Za vrijeme dugog čekanja zatražite vaučer za hranu i napitke, a ako na let morate čekati preko noći, tada vam trebaju osigurati smještaj i prijevoz od aerodroma do smještaja i natrag. Ako vam to ne bude omogućeno, čuvajte sve račune i zatražite povrat.

– Uza sve to, ako izvanredna okolnost nije dovela do vašeg kašnjenja na odredište dulje od tri sata, tada možete zatražiti i fiksno propisanu odštetu od 250 do 600 eura, ovisno o duljini leta i vremenu zakašnjenja, i ne, to ne ovisi o stvarnim troškovima koje ste imali, već je nadoknada za neugodnost i izgubljeno vrijeme.

Što bi vam dodatno moglo pomoći?

– Zatražite od aviokompanije potvrdu o otkazivanju/kašnjenju/uskrati ukrcaja.

– Nemojte sami tražiti alternativan prijevoz prije nego ste aviokompaniju kontaktirali i zatražili da vam ga oni osiguraju.

– Nikako nemojte kasniti na check-in.

Istraživanja

– oko 35% ispitanika smatra da je svjesno postojanja nekih od navedenih mogućnosti

– 3,6% mišljenja je da su zaista upoznati s navedenim mogućnostima
Procjenjuje se da manje od 5% putnika sami zatraže i uspješno ostvare povrat troškova i/ili fiksnu odštetu.

U zadnjih 30 dana, samo na području Europe:

– otkazivanje: 8522 leta

– kašnjenje: 133.065 letova

Naslovnica Forum

Najčitanije

LETAČICA S OTOKA Mlada Dalmatinka jedna je od četiri pilotkinje u Croatia Airlinesu: Vozim Airbus, nije to ništa posebno; Otkrila nam je kako izgleda njen radni dan te koja joj je omiljena nebeska ruta

Mlada Dalmatinka jedna je od četiri pilotkinje u Croatia Airlinesu: Vozim Airbus, nije to ništa posebno; Otkrila nam je kako izgleda njen radni dan te koja joj je omiljena nebeska ruta
  Još kao malena djevojčica, na samom početku osnovne škole, danas tridesetogodišnja Andrea Blašk...
Mlada Dalmatinka jedna je od četiri pilotkinje u Croatia Airlinesu: Vozim Airbus, nije to ništa posebno; Otkrila nam je kako izgleda njen radni dan te koja joj je omiljena nebeska ruta