NIJEMCI IMAJU GENIJALNO RJEŠENJE Pogledajte kako su riješili problem parkinga u najprometnijem dijelu svog najvećeg grada

NIJEMCI IMAJU GENIJALNO RJEŠENJE

Gradski oci Berlina zacrtali su cilj da do 2030. godine njihov grad postane jedna od najinovativnijih metropola u svijetu. I već su počeli raditi na ostvarenju tog cilja. Za vozače su uveli aplikacije koje im pomažu u pronalasku parkirnog mjesta ili odabiru najbržih ruta do željenog odredišta. Na taj način smanjuju gradske gužve, ali i zagađenje zraka. Radi zaštite okoliša implementirali su sistem pametnog odlaganja otpada za restorane na Potsdamer Platzu, a u ovom trenutku više od 3500 električnih automobila nalazi se na ulicama Berlina.

U planu je i gradnja stanova koji će se brinuti o starijim osobama te odmah dojaviti za pomoć u slučaju nezgode ili bolesti.

Ova ambiciozna ideja o gradu budućnosti inicirana je 2015. godine, kad je berlinski Senat ratificirao Smart city strategiju Berlina. Strategija se fokusira na razvoju rješenja koja su usmjerena prema građanima, odnosno stvaranju boljeg, efikasnijeg i sigurnijeg gradskog okruženja. Razlog tome jest podatak da se do 2030. godine očekuje da će broj stanovnika u Berlinu narasti za 250.000. To sa sobom povlači i više automobila, više otpada, više administrativnih zahtjeva, a Berlin je već sada krenuo raditi na rješavanju tih problema.

Počnimo s prometom. Siemens, operator transportnog informatičkog centra u Berlinu, opskrbljuje vozače posljednjim izvještajima o stanju u prometu kako bi mogli pronaći najbrži i “najzeleniji” put do svoje destinacije. Još jedan način smanjenja prometne gužve jest i novi senzorno kontrolirani parkirni sustav u najprometnijoj berlinskoj ulici Bundesalle.Naime, 30 posto prometa u toj ulici čine automobili koji pokušavaju pronaći parkirno mjesto, a na ovaj način se vozačima putem aplikacije omogućuje lakši pronalazak parkinga jer im se u stvarnom vremenu pokazuje koja su mjesta slobodna.

Siemens je pridonio sigurnosti i na području željezničkog prometa. TrainGuard, sustav koji se brine o sigurnosti vlakova, konstatno prati brzinu vlakova i regira u slučaju bilo kakvog odstupanja od normalne situacije. Ako dođe do ubrzavanja izvan određenih granica, javlja se alarm, a ako vozač ne reagira u roku od nekoliko sekundi, kočnice se aktiviraju automatski.

Berlin ujedno želi i na administrativnom polju olakšati život građanima. Kroz projekte kao što su mein.berlin.de, One-Stop-City i goBerlin građani mogu vidjeti na koji način vlasti upravljaju gradom, ali i rješavati poslove za koje su inače morali stajati u redu. Navedeni projekti nude mogućnost digitalnih konzultacija, online zakazivanja termina te komunikaciju s javnim službama putem aplikacija.

Sva ova rješenja već su implementirana u rad glavnog grada Njemačke, a u budućnosti očekuje se još više inovativnih rješenja. Iduće godine planira se završetak gradnje 69 “pametnih” stanova koji će se koristiti obnovljivim izvorima energije te mogućnošću prepoznavanja lica za ulazak u stan.

Mnogo je veći projekt u planu za stariju populaciju. Panasonic radi na razvoju sustava koji će starijim osobama omogućiti veću neovisnost. Pomoću senzora i umjetne inteligencije umirovljenicima će se olakšati brojni fizički i kognitivni poslovi u stanu. Primjerice, hladnjak će samostalno detektirati kada nedostaje hrane te kontaktirati lokalnu trgovinu i dogovoriti dostavu hrane. Isto tako, putem senzora mjerit će se tjelesna temperatura te otkucaji srca osobe i u slučaju bilo kakve nezgode odmah će se kontaktirati hitna služba.

Ipak, 2030. godina još je daleko i pitanje je kakva će još nova rješenja Berlin implementirati kako bi postao pametni grad budućnosti.

Naslovnica Forum

Najčitanije

LETAČICA S OTOKA Mlada Dalmatinka jedna je od četiri pilotkinje u Croatia Airlinesu: Vozim Airbus, nije to ništa posebno; Otkrila nam je kako izgleda njen radni dan te koja joj je omiljena nebeska ruta

Mlada Dalmatinka jedna je od četiri pilotkinje u Croatia Airlinesu: Vozim Airbus, nije to ništa posebno; Otkrila nam je kako izgleda njen radni dan te koja joj je omiljena nebeska ruta
  Još kao malena djevojčica, na samom početku osnovne škole, danas tridesetogodišnja Andrea Blašk...
Mlada Dalmatinka jedna je od četiri pilotkinje u Croatia Airlinesu: Vozim Airbus, nije to ništa posebno; Otkrila nam je kako izgleda njen radni dan te koja joj je omiljena nebeska ruta