PROJEKT ADRION 5SENSES Ivana Surać pravi je primjer kako uključiti svih pet osjetila u zadarsku turističku ponudu

PROJEKT ADRION 5SENSES

Koliko je teško stvoriti novi turistički proizvod te ga kvalitetno, uz pomoć dobrog marketinga, plasirati na tržište?

Upravo su se ovim, i mnogim sličnim pitanjima, bavili iz Agencije Zadra Nova koji su ujedno i jedini hrvatski partneri na europskom projektu naziva „Adrion 5Sesnes”.

Predstavili su našu zemlju preko zadarske županije kroz njezine turističke proizvode, zajednice i razne turističke aktivnosti. Kako nam je pojasnila Nika Cohen, voditeljica projekta, ovim su projektom nastojali oplemeniti turističku ponudu, pomažući raznim ljudima koji se bave turizmom i koji stvaraju zanimljive proizvode te umrežavajući ih s institucijama kako bi svoj proizvod što jednostavnije plasirali na tržište.

- Smatramo da nikad nije dovoljno kvalitetnih proizvoda! Cijeli je projekt zapravo baziran na tome da se kroz razne turističke usluge i proizvode razvije ponuda svih pet osjetila. Da se ne ide samo isključivo samo na jedno osjetilo, poput vida, već da ide na podražaj svih pet osjetila kroz jedan glavni i onda da se preko toga razvije jedna drugačija, kvalitetnija ponuda – istaknula je Cohen te dodala kako su primjeri dobre prakse Solana Nin, Paška sirana, Vinarija Fiolić, Šinjorina Smokva, Adriatic Shell odnosno vina koja sazrijevaju pod morem i mnogi drugi.

Dodala je kako će se kroz projekt će se dizajnirati i razviti višejezična web platforma te će se pokrenuti virtualni izložbeni centri kod svakog projektnog partnera. U provedbu projekta uključeno je devet partnera iz osam zemalja: Hrvatske, Italije, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Albanije i Crne Gore, te dva iz Grčke.

Jedna od partnerica projekta je i Zadranka Ivana Surać, predstavnica obrta za savjetovanje u turizmu „Feel Croatia”, koja gostima dubljeg džepa, smještenih u luksuznim turističkim objektima, nudi upravo usluge koje pobuđuju svih pet osjetila.

- Zanimljivo je kako sam započela sa svojim obrtom paralelno uz ovaj projekt Adrion ni ne znajući da i oni i ja nudimo gotovo iste usluge i ideje. Razvoj senzornog turizma u Hrvatskoj je tek u povojima, no važno je napomenuti kako je jako dobro krenuo sa svojom implementacijom u zadarskoj županiji – naglasila je Surać, istaknuvši kako je marketing ključan u ovoj sferi turizma, doduše, kao i svakoj.

- Sve se više jača svijest o važnosti marketinga u turističke svrhe, a s ovim novim pristupom turizmu, u kojem se potiču sva osjetila, definitivno će još više pomoći u boljem plasmanu proizvoda na zahtjevno turističko tržište – pojasnila je Surać.

Kao primjer novih zadarskih proizvoda koji bi mogli obogatiti turističku ponudu kao originalni suveniri, Surać je izabrala staklene periske mlade umjetnice Zvonimire Karavide, o kojoj smo prvi pisali prije nekoliko mjeseci.

- Izrazito je bitno da mladi ljudi imaju dobre primjere prakse te baš ovakve projekte koji će im pomoći pri plasiranju njihove priče na tržište, uz naravno pametnu marketinšku strategiju – zaključila je Surać.

Naslovnica 4 kantuna

Najčitanije